olyckshelg för flera

skulle inte borda sitta här och vara så glad nu när provboken ligger i sängen och väntar.
tyvärr ännu oöppnad .
Men före jag drar dedär roliga glada nyheterna så ska jag berätta lite om helgen som minsan har varit händelserik.
I fredags jobbade jag som vanligt , men slutade vid ett tiden eftersom jag och mammsen skulle till vsa och shoppa.
Skoskav fick jag så shoppingturen var inte det mest givande , det började t.om med blöda .
Hata skorna säger vi då!
Med mig hem fick jag nu en klänning , en topp och ett pat tights det var väl typ allt det.
eller hej , vi köpte en massa stundentpresnter/födelsedagspresenter också.
På kvällen var jag så jäkla slut och trött så kollade tv en stund sedan hoppade jag i säng och somnade ganska fort.
Steg opp redan 06.00 på lördagen och åkte i jobbet , tröttsam daag .
När jag åkte hem fick jag meddelandet att D. och T. hade krockat med motorcyklarna tack gode gud att de båda var oskadda.   Resten av kvällen var det pizza och lite mys med D. som gällde :)
Söndagen stallet för hela slanten . Började med Mirja artzi träning som gick superduper mega braa.
Hoppade 95 cm med nirppu nu igen , hon var verkligen super duktigt .
Sen longerade vi Tuli- Ellu och Jag red honom , dukti polle han med .
Sen stod lilla Valo i tur ( liten på höjden men fan så tjock)  .  Allting gick bra t.o.m att galoppera första gången
gick super bra men sen var olyckan framme . Han snubblade och föll ner med huvudet och gjorde en halvvolt framåt och såklart hade jag fallit av och hästen kom på mig. tack gode gud bröt jag inga ben och hästen var oskadd
men höger arm är icke rörbar idag och ryggen värker .Men jag tror endå det var chocken som var allra värst .
Fy jag hatar när såndär händer!
Och en till sak min moped gick sönder igår IGEN! så nu hänger den i taket i garaget och jag
har inget fortskaffningsmedel längre , livet suger ibland .
så kortfattat har det varit en olyckshelg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0