sportlovs helgen

I fredags är jag inte riktigt sääker vad jag gjorde men kvällen tillbringade jag med D. och gänget som vanligt .
I lördags därimot så åkte jag till stallet ganska tidigt , vi åkte till Alanco manege där A. red och vi kollade på först .
Sen var vi på teori och sne hemåt igen ,
Väl hemma fixade vi resten av stallet och sen tog vi oss en ridtur samt kokade lite mat .
Hemfärden var ett litet äventyr . Efter tjat och åter tjat kom Jusii och hämtade mig och malin det var meningen vi skulle åka direkt till tjöck men nej ni , det kunde man ju bara drömma om . Istället åkte vi nån hel skum sandväg mitt i skogen som jag senare kom på att dne ledde till teuva , där vi besökte abc som hastigast sen bar det äntligen av till tjöck där min brorsa
väntade på mig för att åka hem .
Väl hemma satt jag bara och chillade i soffan och åt choklad, mumsigt!
Sen söndagen åkte jag till Yttermark och red på lilla melli pollen , riktigt kul och super fint rid väder .
Väl hemma bytte jag bara om sne åkte vi till töjby för att övningskööra på isen eller rättare sakt jag skulle öviningskööra.
I början gick det inte så bra men som tur var så är isen stooor och inga diken på sidorna så risken att köra idik var ganska liten men sen när jag väl läärt mig efter att min bror sakt åt mig tuusen gånger så var det verkligen skit kul .
Det där skall göras om innan isen far bort igen .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0