gymnasiet vs. högstadiet

nu lever livet igen , sitter hos D. just nu medans ja väntar på att
få något i magen e verkligen jätte hungrig.
Var nog god mat i skolan också men det saknades ketschup så då
kunde man ju inte äta lika mycket .
Ikväll tror jag inte att jag skall göra så mycket bara ta det lungt skall bli så skönt när man
inte har något planerat .
så kom jag eller rättaresakt vi att tänka på hur mycket bättre gymnasiet är trots mera läxor och
högre kraav .
I högstadiet bestämde lärarna allt , t.o.m om man fick tugga tuggummi eller inte .
Eller att man måste plasta sina böcker annars fick man kvarsittning .
Samma sak gällde rökning , skolkande och annars olydnad allt detta ledde till kvarsittnig.
Nu kan du göra allting utan att lärarna säger till för det är ditt val och ditt snsvar .
Eftersom jaf har teckoning i högstadiets utrymmen så är jag dit en gång i veckan .
fyfasiken vad liv i koridoererna och under lektionerna tycker nästan synd om dem
som är lärare och de elever som verkligen vill satsta på det dom gör.
Nej ,. tack och lov att man går i gymnasiet och slipper alla fjortisar som för oljud .
Om ni tror att den som för oljud är coolast och syns mest har ni fel .
visst syns ni mest men ni är de som folk tycker är löjliga och NEJ det är inte coolt
att ha kvarsittning och sen skryta om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0