barn vs. vuxen

Jag vill ååååka hem !
Sitter fortfarande i skolan och håller på att dö av tråkighet .
Eller jag får ju sitta och kolla på när lågstadiebarnen leker utanför fönstret.
Tänk när man var sådär liten inga problem , eller kanske problem som att favvis leksaken gått sönder
eller att mamma inte vill köpa godis åt en men det är det enda. Du hade någon som skötte om dig , bestämd vad du skulle klä på dig och kokade mat åt dig . Visst inte skulle jag vilja att hela mitt liv var som förr men en del .
Du kunde klä dig och se ut hur du ville utan att någon kom med spydiga kommentarer eller talade om att du klär dig på ett visst sätt , som tydligen inte andra gör . Nu har du inte bara de problemen utan även också kärleksproblem , skolan med eget ansvar.
Men det är bara att inse människan förändras och allt detta ingår du kan ju inte leva som ett barn hela livet heller , men vem man än är tycker jag att man alltid skall behålla en del av barnasinnet kvar iaf . du behöver inte vara så vuxen hela tiden ,
släpp loss någongång. Du mår mycket bättre , och acceptera att männsikor ibland blir som "barn" igen .
Tack D. för att du låter mig vara precis som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0