torsdag- penkkis

I torsdags var det då dags för penkkis .
hade utrustat mig med dåliga kläder som jag hade lagt i skåpet mitt redan dagen före , redan före vi kom
hörde vi oväsenet från skolan . då vi kom dit blev vi nersprutade med vatten och ättika , ägg samt allt annat skit .
Blev jagad uppför hela skolbacken . Väl inne i skolan blev vi i ihop bundna med varandra och så blev vi tvungna att krypa i en tunnel . eller jag fick åka hissen upp får jag får tyvärr inte krypa på knäna .
De andra kröp i en tunnel med en massa äckliga grejjer och fick gräva i fiskar , ärtsoppa m.m
Gissa om de luktade mumsigt!
Sedan blev de ritade i ansiktet och blev tvunga att hoppa ut genom fönstret i snön . OBS! de hade bara sockorna på fötterna
där de blev bombaderade med mjöl , gissa hur vackra dom var när de väl kom i i gymnastik salen där abi- hade gjort en ganska lång och underhållande film . De hade även täck hela golvet med 10 cm rivet tidningspapper , gissa vem som blev tvunga att städa?!
joo , ettorna och tvåorna . jippii ! Sedan fortsatte dagen med vanliga lektioner .
på kvällen åkte jag med D. till seinäjoki för att hämta hans syster och hennes flickvän .
Sedan åkte vi till hemgården en stund och vid tio tiden åkte jag hem till mig :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0