påskhelgen med fart och fläkt

Bara två dagar kvar av påskhelgen och två dagar har gått och om jag kan sammanfatta min helg
så kan jag bara säga innehållsrik.
I torsdags hade jag enorm huvudvärk men åkte endå till stallet med Malin .
Eller hon kom hit först vi åkte och handlade och daniel + tommy skjussade oss mot andra trakter.
Drä var dte omväxlande väder med snö,regn och hagel .
Första ridlektionen höll jag eftersom ridläraren var borta och det gik riktigt bra faktist , nöjd men både hästen och flickan .
Sen efteråt hade Mia och jag hopplektion så vi skulle få öva lite inför fredagens tävlingar.
gick riktigt bra ,trots att jag var på väg av minst femgånger efter alla bockar .
resten av kvällen bestod av de vardagliga sysslorna .
Fredag : Morgonen vaknade vi ganska tidigt , hann bara kolla ut innan man höll på att få spader . Ute på marken låg 5-10 cm snöög och vi som jut trodde det skulle bli snöö.
Men efter många om och men så slapp vi iväg med transporten och hästarna .
Tävlingarna som höll i karijoki gick riktigt bra , ena klassen vann jag medans den andra gick lite sämre men det var helt mitt fel , och så var stackars lilla pollen trött.
För Mia gick det väl inte det bästa men det var första gången för ponnyn så helt godkänt.
Sen hann vi bara hem läga ut hästarna och städa lite samt packa ihop mina grejjer så kom mamma .
Hem åkte vi med fullfart och väl hemma bytte jag bara om och så åkte vi till faster på påskmiddag och där hann jag bara äta och sen kom D. efter mig och vi for på villafest .
Där var det fullt pådrag hela kvällen och mycket folk , runt 20 personer hela kvällen och ibland to.m mera .
Men oj så roligt vi hade det . Ända tills min mage började säga att det var nog.
då åkte vi hem , men endast en paus på vägen hem . Natten däremot var en mardröm och samma med morgonen men sen levde livet igen. När ska vi utpå igen? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0