the place were I belong

Torsdagen i skolan var inte så jätte händelserik , meddetsamma efter skolan tog hoppade jag på mopeden och åkte till Luovankylä ( 40km bort) .  Vi skulle ta hand om hela stallet själv idag eftersom ägaren var borta.
När jag kom var Malin redan där och hade börjat ta boxarna .
runt halv 5 kom han som skulle sko hästarna eller iaf tre av dem ., så vi passade opp honom samtidigt som vi mockade alla boxarna och förberedde hästarnas mat till kvällen , och jag förberedde vår mat . Väldigt svårt att lägga en pizza i ugnen . för snälla Malin hade nämligen köpt en pizza åt oss . tack :)
Red gjorde vi också , jag red förståss Nirppu och Malin tracy .  Var först på banan och arbetade lite grann gick riktigt braa , varför skall det alltid gå bra när ingen annan än Malin ser på?!
Sen for vi ut på lilla kylälenkki ( byrundan ) skiit härligt vääder och trevlit sällskap.
Efter den sköna ridturen tog vi in alla hästar gav dem mat både ute och inne .
sen åkte jag hem .  Men det finns inget härligare än att vara i stallet där borta . man kan va sig själv och man glömmer bort allt som händer härhemma vilket är extreemt sköönt.
The place were I belong , Absolut!


Kommentarer
Postat av: muul

ABSOLUTIVT

2008-09-13 @ 09:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0