hela helgen lång

oj var skall jag börja , det är en tid sedan ja skrev något nu igen .
suck . hinner ju inte med något nuförtiden .
Skulle absolut inte få sitta häär vid datorn för har tre provböcker som väntar på mig men de får nog
tyvärr vänta ett tag till .
Tänkte börja berätta om helgen som varit , det var en av de där roligaste helgerna på länge .

I fredags
var det då dags för bal, hade ingen musiklektion i skolan så åkte redan runt halv tre tiden till frissan och fixade
en balfrysyr , blev mycket nöjd med den .
Sen bar det av hemåt för att vila upp sig och göra sig klar till balen .
Tillställningen började runt halv 7 . Hade först trerätters middag med räksmörgåsar som förrätt , portstek med potatis
, sås och sallad till huvudrätt och sist men inte minst kaffe och chokladkaka med tryffel till efterätt.
Medans vi åt och däremellan lyssnade vi på tal , sjöng en massa roliga sånger och kollade på lärarnas sketcher .
Super kul verkligen , roligt när lärarna bjuder på sig själva ibland.
Hade båda trevligt och snyggt bordsällskap så det var dte inget fel på .
Efter all mat och sång begav vi oss tillfest salen för gemensamma danser och sång .
En riktigt trevlig kväll som fick sitt avslut runt 12 tiden .

Lördagen
som vi hade väntat på länge kom äntligen
( nya stallets invigning). 
Var lite problem med skjussen så kom lite "försent" dit men bättre sent än aldrig eller hur är det dom brukar säga .
vill endå tillägna ett stort tack till pappa som kom och hämtade mig fast han inte egentligen skulle få eller ha tid . TACK!
Hela förmiddagen bestod av förberedelser och stress , vid invigningen så var det föredetta miss Finalnd som var och klippte av det blåvita bandet . En hel del folk hann besööka det nya stallet.
Efter att alla gäster åkt var det dags att städa undan och förbereda inför kvällens fest .
Runt fem tiden skålade vi ( "de inbjudna gästerna" )
och sen bar det av till bystugan men inte med vad som helst utan det blev att åka med traktorvagnet , kulkul!
Väl där så badade vi badtunna och bastu och hade ortroligt kuul trots vissa störande objekt .
Efter badandet fortsatte festen , först med mat och sen med en massa annat kul .
Ner i sängen tror jag att jag kröp lite över 3 tiden på natten

Söndagen
tog vi lite längre såvmorgon sen blev dte att städa och rida så mycket mer hann jag inte med före jag åkte hem eller rättaresakt vi åkte hem . ( malin och jag )
Var även via abc i Teuva innan hemfärden för att inhandla lite onyttiga saker .
resten av kvällen kollade vi tv ( det kom ju hästhoppning och one tree hill )
och ååt chips och goodis och pizza usch så onyttiga vi var .  men vafasiken man lever väl bara en gång .


Bilder från stallets invigning/fest










Kommentarer
Postat av: Astrid

KOLLA IN TÄVLINGEN PÅ MIN BLOGG!

2008-12-17 @ 17:12:56
URL: http://snowbow.blogg.se/
Postat av: solaf

Hej fin blogg, kolla in min.



Ha en bra dag!



// solaafs.blogg.se

2008-12-17 @ 18:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0